3 תכסיסים עיקריים שבאמצעותם האגו שלנו מחבל לנו בשיווק
 
 

 


 


 

 3 תכסיסים עיקריים שבאמצעותם האגו שלנו מחבל לנו בשיווק

דף הבית >> בלוג - מאמרים >> אימון עסקי >> 3 תכסיסים עיקריים שבאמצעותם האגו שלנו מחבל לנו בשיווק
‏יום רביעי 20 ביולי 2011

Share
אימון עסקי

3 תכסיסים עיקריים שבאמצעותם האגו שלנו מחבל לנו בשיווק

אל תיתנו לכותרת המאמר (או לקטגורית "אימון עסקי" אליה הוא משויך) להטעות אתכם...המאמר הזה יעניק לכם תועלת רבה גם אם אין לכם עסק. יצירת מודעות לדרכי הפעולה של האגו שלנו, היא צעד חשוב בדרך לחיים ללא אגו. זה מאפשר לנו לזהות מאיפה אנחנו באים לכל סיטואציה ולדעת מי כרגע הקברניט של ספינת החיים שלנו- אנחנו או האגו שלנו? אני רוצה להציג בפניכם שלושה תכסיסיים עיקריים שבאמצעותם האגו שלנו מחבל לנו בשיווק ובהצלחת העסק שלנו. אבל לפני כן, אולי כדאי שאגדיר מה זה אגו.

מי שעושה עבודה רוחנית מבין שהאגו שלנו הוא למעשה הזדהות עם המחשבות שלנו. האגו הזה נוצר כתוצאה מכך שאנחנו מאמינים לכל מחשבה שעולה לנו בראש ואנחנו שואבים את תחושת העצמי שלנו ממה שהמוח שלנו אומר לנו. במצב הזה אין לנו שום מרחב פנימי ומאחר ואנחנו לא יכולים להתבונן באגו שלנו, אנחנו לא מסוגלים להבחין בכך שאנחנו זה לא האגו שלנו.

התכסיס הראשון
השיווק למעשה הוא תהליך של יצירת ערך נתפס עבור הלקוחות שלנו, לשם יצירת ערך עבור העסק שלנו. מהמשפט הזה אנחנו מבינים שני דברים מאוד חשובים:
1.       ערך נתפס = מה שנחשב כערך בעיני הלקוחות ולא בעיניים שלנו. מה שהם מעריכים ולא מה שאנחנו מעריכים.
2.       כל עוד אנחנו לא באמת יודעים מה הם מעריכים ותופסים כערך, השיווק שלנו לא עובד כראוי.

איך זה קשור לאגו שלנו? ומהו בעצם התכסיס שמעכב את ההצלחה שלנו? ברגע שאנחנו מבינים שמשהו בשיווק שלנו לא עובד, זה הדבר הראשון שעלינו לבדוק- האם אנחנו באמת נותנים ללקוחות שלנו את הערך הנתפס שהם מחפשים. לאגו שלנו מאוד קשה עם הבדיקה הזו ואפילו עם המחשבה הזו. אנחנו פתאום חושבים לעצמנו: "אני לא נותן ערך?" , "איך זה ייתכן? יש לי שירות מדהים, מוצר מדהים....אני עובד קשה בשביל הלקוחות, איך זה יכול להיות?".

האגו מתחיל לחשוב לעצמו: "אולי אני חסר ערך" ומאחר והוא לא רוצה להרגיש חסר ערך, הוא לא יאפשר לנו לעשות את הצעד הראשון, הבריא והנכון שעלינו לעשות במצב הזה? פשוט לשאול את הלקוחות מה הם מעריכים! זה התכסיס הראשון שבאמצעותו האגו שלנו מחבל לנו בשיווק ובבסיס להצלחת העסק.

התכסיס השני
הסדר של התכסיסים פחות חשוב, מכיוון שבסופו של דבר התכסיסים האלה מתחברים זה לזה וקשורים זה לזה. התכסיס השני עומד מאחורי העובדה שכאשר אנחנו מנוהלים על ידי האגו שלנו, אנחנו בהכרח מרוכזים בעצמנו ורואים את האחר כגוף נפרד מאיתנו. איפה הבעיה? הבעיה היא שאדם שמרוכז בעצמו לא יכול להצליח בעסקים ובחיים במובן של הצלחה אמיתית לאורך זמן.

מדוע? מכיוון שהבסיס הקיומי של כל עסק זה הלקוחות שלו. אם אין למי לתת שירות, העסק אינו קיים! אם כך, איך יכול אותו בעל עסק להצליח אם הוא לא שם את טובת הלקוחות במרכז? שכן, אחרת הוא לא מתייחס לבסיס הקיום של העסק, הלקוחות לא נמצאים בתשומת הלב שלו. ואם הוא רואה אותם כגוף נפרד אחר ושונה ממנו, זה מוביל למצב שלא אכפת לו מהם. ואם לא אכפת לו מהם, הוא יתחיל לעשות עסקאות מפוקפקות שבהן הוא רואה רק את טובתו האישית ואז הוא ימצא את עצמו מהר מחוץ לעולם העסקים. ואיך זה קשור לשיווק? פשוט מאוד- שיווק זה הפונקציה החשובה ביותר של העסק שלנו. על זה העסק קם או נופל.

התכסיס השלישי
פונקצית השיווק של העסק שלנו מצריכה מאיתנו להיות בתהליך של איתור ערוצי השיווק הממירים ביותר. כלומר, הערוצים האפקטיביים ביותר להמרת לקוחות פוטנציאליים ללקוחות משלמים ולאחר מכן ללקוחות קבועים. חלק בלתי נפרד מהתהליך השיווקי הוא התהליך של ניסוי וטעייה עד למציאת נוסחאות שהוכחו כמוצלחות על בסיס של מדידה עובדתית. במילים אחרות, זה תהליך שמצריך מאיתנו לעשות, להיכשל, לתקן, לשפר, וכן שוב ושוב עד שאנחנו מצליחים.

וכאן מגיע התכסיס...לאגו שלנו יש מנגנון שמקשה עלינו להקשיב באמת ולהודות שמשהו לא עבד, על מנת שנוכל לעשות את זה אחרת בפעם הבאה. האגו גורם לנו כל הזמן לחפש את עצמנו בדברים חיצוניים ולהזדהות איתם. זה יכול להיות שירות או מוצר מסוים, תוכנית פעולה מסוימת, דרך מסוימת שלפיה אנחנו מאמינים שהדברים צריכים להיעשות או להיות ואפילו העסק שלנו בפני עצמו או השם לו...
ברגע שאנחנו מחפשים את עצמנו בדברים החיצוניים האלה, אנחנו מתחילים להיאחז בהם מכיוון שהם חלק מאיתנו. על פי דרך החשיבה של האגו, אם נאבד את הדברים האלה, אנחנו מאבדים חלק מעצמנו.

למרות שישנם חוקים בסיסיים שלעולם לא ישתנו, עולם השיווק ודרכי השיווק משתנים כל הזמן ואחד הגורמים החשובים להצלחה של העסק שלנו זה היכולת שלנו להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק ולהבין מה קורה בעולם השיווק- מה עובד? מה לא עובד? וכו'...אבל כאן שוב, האגו מחבל לנו בשיווק כי הוא לא נותן לנו לשחרר את האחיזה שלנו מהדברים שלא עבדנו לנו. על ידי כך שהוא מונע מאיתנו להקשיב באמת למשובים, לטעות, להיכשל ולתקן, הוא למעשה מונע מאיתנו להצליח.

לאגו יש לא מעט תכסיסים, אך בחרתי להציג את שלושת התכסיסים האלו שהם קשורים זה אל זה, מתוך האמונה שהתכסיסים שציינתי כאן ידברו אל רבים מכם וברגע שתוכלו להבחין בך, תוכלו לשנות את זה...פתאום תהיה לכם עוד אפשרות של תגובה, פתאום תהיה חשיבה אחרת, הרגשה אחרת, פעולה אחרת, וכמובן תוצאה אחרת!

אשמח לקבל את תגובותיכם כאן למטה.

לחיי ההצלחה שלכם!
יואב זילכה

אהבת את המאמר? שתף את האנשים היקרים בחייך. Share
רוצה
ליהנות ממאמרים, טיפים, סרטונים ותכנים מעוררי השראהוגם לקבל במתנה את ה"פורמולה" שתגלה לך מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלך בחיים? לחץ כאן עכשיו!

 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות: (צפה ב-  תגובות בעמוד זה)
Loading בטעינה...

Go Back  Print  Send Page
חזרה למעלה
  דף הבית  |  מנטור  |  מאמן אישי  |  אימון עסקי  |  קואצ'ינג  |  הצלחה  |  coaching  |  מנטורינג  |  התפתחות אישית  |  מדיטציה  | מנטור אישי  | מנטור עסקי  
© כל הזכויות שמורות ליואב זילכה - Mentor Me                                
  יעוץ זוגי  |  עוגות יום הולדת  |  מתנה  |  מאמנים אישיים  |  מורה למדיטציה  |  האזנה  |  מדיטציה  
 
לייבסיטי - בניית אתרים