מאינפורמציה לטרנספורמציה- חלק ב
 
 

 


 


 

 מאינפורמציה לטרנספורמציה- חלק ב

דף הבית >> בלוג - מאמרים >> התפתחות אישית | צמיחה רוחנית | מדיטציה >> מאינפורמציה לטרנספורמציה- חלק ב
‏יום שני 01 אוגוסט 2011

Share

התפתחות אישית

מאינפורמציה לטרנספורמציה- חלק ב

בחלק הקודם הסברתי מהו "קיפאון האינפורמציה", ממה הוא נובע וכיצד ניתן להימנע ממנו ולעבור מאינפורמציה לטרנספורמציה. זה הסתיים בטענתי שאחד הדברים שעלינו לעשות זה לשנות את האופן שבו אנחנו לומדים והבטחתי לכם שבחלק הזה אפרט על כך...רגע אחד לפני שאנחנו צוללים לעומק ואני מבהיר לכם למה אני מתכוון, אני רוצה לחדד את אחד הדברים הקודמים שציינתי בהקשר לתכליתה של הלמידה היות ובסמינר האחרון שלי נתקלתי במקרה שממחיש את הנושא הזה בצורה מצוינת.
 
"אתה יודע למה קיבלתי תועלת כל כך גדולה היום?" שאלה אותי אחת המשתתפות היקרות בסמינר "דרך חדשה" שהתקיים ביום שישי האחרון. שאלתי אני: "למה?" והיא ענתה כך: "כי באתי מראש להשתנות, באתי לשינוי, לא באתי ללמוד או לקבל עוד אינפורמציה". וזה מוכיח את מה שהסברתי בחלק הקודם לגבי העובדה שהתכלית (או הכוונה) שאיתה אנחנו באים לכל מקור למידה מהסוג של התפתחות אישית, מאוד משפיעה על התועלת האמיתית שאיתה נצא משם.
 
החלק הקודם הסתיים בטענה הבאה שלי: "...ודבר נוסף, אנחנו צריכים לשנות את האופן שבו אנחנו לומדים". אז למה התכוונתי בעצם? שיטת הלימוד שאותה אנחנו מכירים ממערכת החינוך הפורמאלית אומרת את הדבר הבא: "אנחנו נעביר לך הרבה אינפורמציה במהלך השנה שאין לה כל קשר למידת ההצלחה שלך בחיים, בזמן כלשהו תצטרך לעבור מבחן, ככל שתזכור יותר מהאינפורמציה חסרת התועלת הזו בזמן המבחן, אתה תיחשב בעיננו כמצליח ואנחנו ניתן לך ציון גבוה יותר".
 
זוהי לא שיטת הלימוד שתאפשר לכם לממש את הפוטנציאל הייחודי שלכם, להשיג תוצאות יוצאות דופן בחיים ובעסקים וליהנות מהצלחה והגשמה. זוהי לא הדרך לגשת לחומרים של התפתחות אישית. אופן הלימוד הזה שהוא כל כך טבוע בנו מגיל קטן, הוא אינו אפקטיבי אם אנחנו רוצים ליצור טרנספורמציה בחיים שלנו.
 
אז מהי הדרך המתאימה? אנחנו זקוקים לשיטת לימוד שכוללת את התכונות הבאות: מאפשרת לנו להטמיע את מה שאנחנו לומדים בתת המודע שלנו, כוללת מעורבות רגשית מאוד גבוהה, כרוכה בשינוי אנרגטי, מעוררת בנו השראה, מאפשרת לנו לשנות הרגלים קיימים או לאמץ הרגלים חדשים ומניעה אותנו לפעולה. מנקודת מבט מדעית, אנחנו זקוקים לשיטת לימוד שמאפשרת לנו ליצור נתיבים עצביים חדשים במוח, כי רק ככה אנחנו נוכל ליצור שינוי בסיסי- טרנספורמציה.
 
אינני רוצה להלאות אתכם ברמה המדעית יותר מדי ולכן ייתכן שהבנה של המסר הבא תספיק לנו בשלב זה: המצב האנרגטי-רגשי שבו אנחנו נמצאים בנקודת זמן נתונה, מתקשר עם מה שאנחנו לומדים באותו רגע. זה אומר שאתם יכולים לשבת בשורה הראשונה בהרצאה שמעבירה את התוכן הכי טוב שיש בתחום של התפתחות אישית, אבל אם המרצה יגיע להרצאה כאשר רמת האנרגיה שלו נמוכה מאוד ואתם תשבו שם במצב פאסיבי ושקט בידיים משולבות ועם רמת אנרגיה נמוכה גם כן, אתם לא תקלטו כמעט כלום, אתם לא תזכרו כמעט כלום והכי חשוב- אתם לא תיישמו שום דבר!
 
על מנת ליצור טרנספורמציה, עלינו ליישם. כבר דיברנו על כל בחלק הקודם של המאמר. מה שלא דיברנו עליו זה במה תלוי היישום שלנו. כלומר, לא בדקנו עדיין מהם הגורמים שיקבעו האם אנחנו באמת ניישם את מה שלמדנו או לא (ובהמשך לכך, האם נשיג תוצאות שונות בחיים או לא).
 
אז יש מספר גורמים חשובים שעלינו להכיר:
 
  1. רמת אנרגיה- מן הסתם, על מנת לפעול בצורה יוצאת דופן ולעשות דברים שמעולם לא עשינו, אנחנו זקוקים לרמת אנרגיה גבוהה ולמוטיבציה גבוהה מאוד ושונה מהרמה המוכרת לנו. רמת האנרגיה שבה אנחנו נמצאים בזמן שאנחנו נחשפים לחומרים מהסוג הזה של התפתחות אישית, היא אחד הגורמים המרכזיים שיקבעו האם ניישם לאחר מכן את מה שלמדנו או לא.
     
  2. מעורבות רגשית- ככל שאנחנו מעורבים יותר ברמה הרגשית ומפעילים את הרגשות שלנו בזמן שאנחנו לומדים, כך גוברים הסיכויים שנטמיע את מה שאנחנו לומדים עמוק בתודעה שלנו, עמוק בתת המודע. ובהתאם לכך, הסיכויים שניישם גדלים בצורה ניכרת.
     
  3. תנועה פיזית- ככל שאנחנו זזים יותר ופעילים יותר בזמן שאנחנו לומדים, כך גוברים הסיכויים שהלמידה הזו תאפשר לנו ליצור שינויים משמעותיים בחיים. חישבו על ילדים למשל...יש להם יכולת למידה מטורפת. כאשר אנחנו מסבירים להם איך לשחק משחק מסוים, כל מה שהם רוצים זה להתחיל כבר לשחק. לעומת זאת, כאשר מסבירים לאנשים מבוגרים משחק מסוים, כל מה שהם רוצים זה קודם כל להבין. עלינו לחזור להיות יותר ילדים...
     
  4. החלטה נחרצת- בהמשך למה שכתבתי קודם בנושא של הכוונה שאיתה אנחנו באים אל התפתחות אישית, חשוב לי לציין את הגורם שסוגר את המעגל הזה מהצד השני שלו. אם הכוונה או התכלית זה הגורם הראשוני שמלווה אתכם עוד לפני שהגעתם לסדנה שלי לצורך הדוגמא, אז החלטה נחרצת זה מה שצריך להתרחש בתוככם ברגעי הסיום של הסדנה. ההחלטה שאומרת: "כשאני יוצא מהדלת הזאת, החיים שלי הולכים להיראות אחרת מעכשיו וזה תלוי בי. אני הולך לשנות את החיים שלי, אני בוחר בדרך חדשה"....מה שמביא אותי לגורם נוסף, אחרון לבינתיים, שנקרא אחריות.
     
  5. אחריות מלאה- עלינו לקחת אחריות מלאה על התוצאות שלנו. זה מה שיאלץ אותנו לקחת אחריות על היישום של מה שלמדנו.

אלו הם הגורמים העיקריים (על קצה המזלג) שיקבעו האם אנחנו ניישם את מה שלמדנו או לא. הגורמים האלה הם כמו כפתורים כאלה שעלינו ללחוץ עליהם ולוודא שהם דולקים באותם רגעים שבהם אנחנו נחשפים לידע מהסוג של התפתחות אישית, בין אם זה ספר, סדנה או סמינר.
 
אשמח לקבל את התגובות שלכם כאן למטה.

לחלק הקודם לחצו: מאינפורמציה לטרנספורמציה- חלק א
 
בהצלחה!
יואב זילכה
 

אהבת את המאמר? שתף את האנשים היקרים לך. Share
רוצה ליהנות ממאמרים, טיפים, סרטונים ותכנים מעוררי השראהוגם לקבל במתנה את ה"פורמולה" שתגלה לך מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלך בחיים? לחץ כאן עכשיו!


 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...

Go Back  Print  Send Page
חזרה למעלה
  דף הבית  |  מנטור  |  מאמן אישי  |  אימון עסקי  |  קואצ'ינג  |  הצלחה  |  coaching  |  מנטורינג  |  התפתחות אישית  |  מדיטציה  | מנטור אישי  | מנטור עסקי  
© כל הזכויות שמורות ליואב זילכה - Mentor Me                                
  יעוץ זוגי  |  עוגות יום הולדת  |  מתנה  |  מאמנים אישיים  |  מורה למדיטציה  |  האזנה  |  מדיטציה  
 
לייבסיטי - בניית אתרים