אימון עסקי – לוקחים את העסק בידיים

בכל שלב בקריירה, בין אם אתה עצמאי או שכיר, מנכ"ל או פקיד – אתה מוצא את עצמך בהרבה צמתים עסקיים, מתלבט לאן להמשיך. אימון עסקי זו הדרך המתאימה ביותר לקידום וייעול כל עסק באשר הוא. 

אימון עסקי – לוקחים את העסק בידיים

מאמן עסקי – בשביל לקדם את העסק שלך

אימון עסקי הוא תהליך אימון לכל דבר ועניין, כמו אימון זוגי, לדוגמא. אימון, כמו אימון, מתמקד בחשיבה תוצאתית – הגדרת חזון, מטרות ויעדים. כך, תוכל להגדיר איפה אתה רואה את העסק שלך בעוד זמן מסוים מכל בחינה שהיא. התהליך מאפשר להגביר ולהעצים הישגים כלכליים ותוצאות עסקיות ולהטמיע הרגלים חיוביים שישרתו את הצרכים העסקיים של החברה, הארגון או העסק.

אימון עסקי, באופן דומה לאימון אישי לילדים, מעודד מוטיבציה והגדרת מטרות בעלות משמעות. באמצעות כלים אלו תוכלו להעצים את רווחיות העסק, את הנאה והנעת העובדים בו ואת הביטחון וההערכה העצמית שלכם ושל העובדים איתכם.

מה ההבדל בין מאמן עסקי לבין יועץ עסקי

רבים נוטים להתבלבל בין ייעוץ עסקי לבין אימון עסקי. האימון העסקי, המתבסס על עקרונות של כל אימון אישי אחר, כמו אימון אישי לילדים או לנוער, מתמקד באדם ובעסק גם יחד. המאמן יוצא מנקודת הנחה שהאדם שמולו מחזיק בידע וביכולות הנדרשות ויש לנתב אותן למקומות הנכונים עבור העסק. לעומת זאת, יועץ עסקי הוא מומחה בעל מידע רב ותפקידו הוא לספק לכם, הנעזרים בו, את המידע שחסר לכם. מאמן עסקי מאמין שהפתרונות והדרך להשיגם נמצאים אצל המאומן, בעוד יועץ מספק פתרונות בעצמו.

רוצים להתחיל באימון עסקי? השאירו פרטים ויחזרו אליכם בהקדם

ההבדל בין אימון עסקי לבין ייעוץ עסקי מזכיר את ההבדל שבין טיפול זוגי לבין אימון זוגי. בעוד האימון הזוגי מתמקד בשאיפות ובהגשמת מטרות, דהיינו, העתיד, הטיפול הזוגי מתמקד בניתוח העבר כגורם לקשיי ההווה והעתיד. כך גם בתחום העסקי – האימון עוסק בהווה ובעתיד ואילו הייעוץ עוסק בהווה ובעבר.

באיזה שלב כדאי להכניס מאמן עסקי אלינו לחברה?

מי שעבר בחייו אימון אישי או שאחד מילדיו לקח חלק במסגרת של אימון אישי לילדים, יודע שאין זמן אחד נכון להתחלה של תהליך אימון. אם אתה בעל עסק ששואף לשפר ביצועים או להשיג יותר לקוחות ובין אם העסק נמצא בקשיים או שאתה מרגיש שנדרש שינוי ורענון לחברה, כל הסיבות נכונות, ויש עוד רבות.

אם אתם מרגישים שזה הזמן הנכון, זה כנראה באמת הזמן הנכון. מאמן אישי ישתלב בחברה בהתאם לצרכים שתציגו לו. הוא ייפגש איתכם, המתאמנים, וילמד את המטרות שאתם רוצים להשיג. יחד תשיגו כלים להשגת המטרות. תהליך האימון אינו ארוך ותלוי רבות במתאמן.

באימון עסקי, אישי וזוגי ישנו עיקרון מנחה פשוט. יש מאמנים שקוראים לו 'עיקרון ה-90/10': 10% מהאירועים שמתרחשים בחיינו אינם בשליטתנו. שאר האירועים, 90 האחוזים הנותרים – הם התגובות והמשוב שלנו לאירועים שקורים בחיינו. תחשבו איזה שינוי יקרה בעסק שלכם אם 90% מחייכם יראו אחרת.

השארת תגובה