מה יקרה אם אפסיק לצפות לשינוי?
 
 

 


 


 

 מה יקרה אם אפסיק לצפות לשינוי?

דף הבית >> בלוג - מאמרים >> התפתחות אישית | צמיחה רוחנית | מדיטציה >> מה יקרה אם אפסיק לצפות לשינוי?
 
‏‏יום שישי, 02 באוגוסט 2013
 

התפתחות אישית

מה יקרה אם אפסיק לצפות לשינוי?


לא משנה מהו מצב חייכם, איך הייתם מרגישים עכשיו אם הייתם מקבלים אותו לחלוטין כפי שהוא? הישארו עם השאלה הזו לכמה דקות והקשיבו למה שעולה בפנים. שימו לב למחשבות, לרגשות, לתחושות פיזיות, היו ערניים לכל המתרחש בתוך שדה האנרגיה שלכם. זהו תרגול  שהאגו שלכם מאוד לא יאהב. בשבילו זוהי מכה רצינית וזאת משתי סיבות.

הסיבה הראשונה

הדבר הראשון שהשאלה הזו עושה, הוא לחשוף את האגו במערומיו, להסתכל עליו ישירות ולזהות אותו כפי שהוא. האגו מוזן על ידי התנגדות למה שיש וזה גם מה שהוא למעשה מבטא. במובן מסוים, האגו עשוי מהתנגדות. לכן ברגע שאתם שואלים את השאלה שהופיעה בתחילתו של המאמר, הדבר הראשון שתראו במרבית המקרים הוא את ההתנגדות של האגו. ההתנגדות עלולה להופיע בכל מיני צורות. עלולה לצוץ פתאום מחשבה שאומרת: "אני ארגיש רע מאוד, לא רוצה להרגיש ככה" או למשל: "אני אמות, אני ארגיש שזה הסוף שלי, זה יהרוס אותי". מי מדבר כאן? האגו. ייתכנו גם רגשות כמו רוגז, תחושת אי נוחות, כעס, טינה, רחמים עצמיים ועוד. תיתכן גם תחושה של קמילה, של מוות, של הרס.

ההישארות עם השאלה הזו חושפת את האגו כפי שהוא וכמובן שהאגו לא רוצה להיחשף, מפני שחשיפתו היא תחילת הסוף של קיומו. על מנת להמשיך לשרוד בתוך התודעה האנושית, האגו זקוק לחושך, לחוסר מודעות, הוא זקוק לכך שאף אחד לא יבחין בו, שנמשיך להזדהות איתו מבלי להיות מודעים לכך שאנחנו מזוהים איתו ומבלי להיות מודעים אליו. זוהי הסיבה הראשונה שבגללה האגו לא יאהב את השאלה ואת התרגיל הזה.

הסיבה השנייה

לא רק שנחשוף את האגו במערומיו, אלא גם שנפסיק להזין אותו. כפי שצוין קודם, אחד המזונות העיקריים של האגו זוהי ההתנגדות למה שיש, לכאן ועכשיו. זה האוכל שלו וברגע שאנחנו עוברים למצב תודעה של קבלה או הסכמה או כניעה למצב הזה ולרגע הזה, אנחנו כמו מרעיבים אותו למוות. כמובן שברוב המקרים זה לא יקרה בין רגע. זה יהיה תהליך וככל שנתרגל ונלמד לחיות במצב של קבלה, כך משך הזמן בו האגו לא מקבל אוכל יגדל, ועל ידי כך האגו ייחלש עד שיום אחד יתפוגג לחלוטין ויחד איתו כל הסבל יתפוגג גם הוא.

אם תישארו עם השאלה הזו לזמן ממושך ותעמיקו את התרגול, אתם תרגישו כי לאחר תחושות ההתנגדות, תחושות ההפסד ותחושות ההרס "העצמי", פתאום עולה איזושהי שלווה שבלתי ניתן להסבירה. שלווה זו תהיה אינדיקציה לכך שהתרחש "shift" מסוים בתודעתכם, עברתם ממצב של התנגדות למצב של קבלה והתאחדתם עם פעימת החיים, עם הרגע הזה, עם מה שיש.

שאלה נוספת שיכולה להוות כלי לתרגול אדיר ועוצמתי, היא השאלה שמופיעה בכותרת המאמר: "מה יקרה אם אפסיק לצפות לשינוי?"

בין אם אנחנו מודעים לכך או שלא, רובנו חיים את חיינו כשבנבכי נפשנו מקוננות להן ציפיות לכך שמצב חיינו ישתנה סוף סוף. אנחנו מחכים שהמצב הבריאותי ישתפר, שיהיה שינוי בעבודה או בעסק, שהמצב הכלכלי ישתנה לטובה, שבן או בת הזוג יפסיקו להתנהג כפי שהם מתנהגים, שמשהו גדול יקרה בחיינו וישנה אותם. זהו הדבר שאותו כינה הבודהא בדרשתו הראשונה 'טאנהה', שמשמעותה המילולית היא 'צמא': ההרגל הנפשי של השתוקקות שאינה יודעת שובע למה שאין, הגורר באותה מידה חוסר שביעות רצון ממה שיש. וככל שמתחזקים ההשתוקקות וחוסר שביעות הרצון, כך מעמיקה השפעתם על חשיבתנו, על דיבורנו ועל פעולותינו, וגובר הסבל לו הם גורמים – הן לנו והן לסובבים אותנו.

מאחר ומדובר בהרגלים שמושרשים עמוק מאוד בנפשנו, אז זה נראה לנו הכי נורמאלי בעולם לחיות במצב תמידי של ציפייה לשינוי או לשיפור. זה אפילו נראה לנו בריא, נראה שכך צריך לחיות ואנחנו אפילו יכולים (או יותר נכון האגו שלנו יכול) להביא שפע של טענות והוכחות שיגנו על עמדה זו. אך דבר זה נראה כך רק מפני שעוד לא זכינו לגלות (או ששכחנו) את מצבה הטבעי והטהור של הנפש.

אז הנה לכם תרגול נהדר ובו שני חלקים:

החלק הראשון

קחו דף ועט ורשמו בראש הדף את השאלה: "מה יקרה אם אפסיק לצפות לשינוי?". לאחר מכן, רשמו על הדף במילים שלכם את תחומי חייכם השונים, לדוגמא: התחום הכלכלי, התחום הזוגי, משפחתי, עיסוק, פנאי, צמיחה ולמידה, מגורים ועוד. השאירו מרווח בין תחום לתחום על מנת שיהיה לכם מקום לרישומים של המשך התרגיל. עברו תחום תחום והפנו את השאלה המרכזית שבראש הדף אל גבי אותו תחום, לדוגמא: "מה יקרה אם אפסיק לצפות לשינוי...בתחום הכלכלי?" וכן הלאה לגבי כל התחומים.

לאחר ששאלתם את השאלה, רשמו כל מה שעולה בראשכם כתשובות ביחס לכל תחום. מדי פעם, אם תרגישו שיש בצורך בכך, ניתן לחזור על השאלה בתוך התודעה, כדי להוציא עוד ממה שיש בפנים. אפשר גם לעודד המשכיות והעמקה, באמצעות כך שלאחר רישום של תשובה אחת כלשהי, תמשיכו לשאול: "ומה יקרה אז...ומה אז?".

החלק השני

שריינו לעצמכם 20 דקות, שבו בחדר סגור ומבודד על כיסא או על כרית בתנוחת מדיטציה. נשמו 10 נשימות עמוקות ואז שאלו את עצמכם בלב או בקול רם את השאלה: "מה יקרה אם אפסיק לצפות לשינוי?". הפעם אתם לא מפנים את השאלה לתחום מסוים בחיים, אלא מפנים אותה אל הרגע הזה. כלומר, שואלים למעשה: "מה יקרה לי ברגע הזה-עכשיו, אם אפסיק לצפות לשינוי?". כמו כן, במקום לשאול את הראש, שאלו הפעם את הגוף. השתדלו להפנות תשומת לב וקשב רבים יותר אל הגוף מאשר אל הראש, בזמן שאילת השאלה ובזמן ההישארות עם השאלה. כל מה שיופיע, אפשרו לו להופיע ולהיות כפי שהוא, וכשיחלוף אז אפשרו לו גם לחלוף. מטרת החלק הזה היא פשוט לשבת עם השאלה, להיות עם השאלה ולהתבונן פנימה במה שמתרחש עכשיו.

אז מה בעצם קורה בתוכנו ובהמשך לכך בחיינו באמצעות השאלה הזו? ולמה אני אומר שמדובר בתרגול עוצמתי כל כך?

כל זאת ועוד במאמר הבא...

באהבה,
יואב זילכה
 

אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם.

רוצים ליהנות מתכנים, מכלים ומסרטונים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את "המדריך לטרנספורמציה" שיאפשר לכם לגלות מה עוצר אתכם ולהמריא לדרך חדשה בחייכם? לחצו כאן עכשיו!



+ הוסף תגובה חדשה
תגובות: (צפה ב-  תגובות בעמוד זה)
Loading בטעינה...
חזרה למעלה
  דף הבית  |  מנטור  |  מאמן אישי  |  אימון עסקי  |  קואצ'ינג  |  הצלחה  |  coaching  |  מנטורינג  |  התפתחות אישית  |  מדיטציה  | מנטור אישי  | מנטור עסקי  
© כל הזכויות שמורות ליואב זילכה - Mentor Me                                
  יעוץ זוגי  |  עוגות יום הולדת  |  מתנה  |  מאמנים אישיים  |  מורה למדיטציה  |  האזנה  |  מדיטציה  
 
לייבסיטי - בניית אתרים